Автомобіль на газу – значна економія
СТАТТІ

Автомобіль на газу – значна економія

Автомобіль на газу – значна економія

Дорожнеча бензину й солярки – річ досить не приємна. Вона лягає важким тягарем на всіх, бо ж автомобілями користуються всі. Витрати на транспорт закладаються у кінцеву вартість кожного товару, бо все кудись возиться-перевозиться. Тож подорожчання пального тягне за собою загальне подорожчання всіх товарів і послуг.

Та є один спосіб здешевити заправку авто більш ніж у двічі! Для цього треба перевести авто на зріджений газ пропан-бутан. В народі кажуть просто – «пропан», «балонний газ». Той що розвозять по селам газовики (скраплений газ для населення) і той що на заправках – дещо відрізняються. На автомобільних заправках він зазвичай чистіший і залишає в балоні менше газоконденсату та різних відходів переробки. Заправщики повинні зливати його з цистерн одразу після того як партія газу поступила на заправку.

Газові установки ставляться як на бензинові так і на дизельні двигуни. Але на дизель вони є дуже складними і дорогими (1000 Євро і вище). Відповідно не кожен майстер може їх якісно встановлювати. Взагалі дизель по своїй конструкції складніший ніж бензиновий двигун. Коли він переводиться на газ, то починає робити не на самому газу, а на суміші: 20% солярки і 80% пропану-бутану. Солярка потрібна для самозагоряння суміші від стискування в циліндрі (стандартний принцип дизеля) та для змазки поршневої. Загалом в силу дороговизни газових дизельних установок, в Україні їх рідко хто ставить.

На бензинові ж двигуни їх ставлять усе більше. Умовно газове автомобільне обладнання поділяється на 4 покоління. Перше – давно застаріло. Третє виявилося не вдалим. Воно має заслабку електроніку для інжекторів (погано регулює розхід газу), а для карбюраторів ця електроніка взагалі не потрібна.

Тому найпоширенішими є обладнання другого і четвертого поколінь. Є ще п’яте, але воно коштує 1000 Євро і вище. Воно розраховано на нові «наворочені» автомобілі зі складними інжекторами.

Обладнання другого покоління складається із: редуктора, балона, 5 і більше метрів спеціальних трубок, кнопки переключення газ-бензин, дозатора подачі газу, міксера що змішує газ із повітрям. Все це коштує разом із роботою по установці на автомобіль – 5500-5800 грн.

Обладнання четвертого покоління – оптимальне для інжекторів. До вищеназваних елементів що є у другому поколінні тут додається блок електроніки – мінікомп’ютер. Він регулює розхід пального зчитуючи з інжектора параметри: температуру газу й двигуна, оберти двигуна, тиск газу, т.д. Переключення з газу на бензин і навпаки – відбувається автоматично.

Якщо закінчується газ – автомобіль автоматично перейде на бензин, бо мінікомп’ютер зафіксує зниження тиску в балоні. Також переключення на бензин відбудеться коли температура газу чи редуктора буде занадто низькою. Тоді двигун ефективніше працює саме на бензині.

Обладнання четвертого покоління вартує 300 Євро і вище. Тож з роботою його встановлення обійдеться не менше 10500 грн. Та при нинішній різниці ціни бензину і газу – воно того варте. За відгуками водіїв окупиться таке обладнання в середньому за рік. А хто за кермом перебуває постійно й накручує по 200-300 км щодня – тому окупиться значно-значно швидше.

^ Наверх