Капітальний ремонт двигуна: що потрібно знати
СТАТТІ

Капітальний ремонт двигуна: що потрібно знати

Капітальний ремонт двигуна: що потрібно знати

Усі автовласники, за винятком тих, хто майже новим продає авто, рано чи пізно роблять капітальний ремонт двигуна, тобто «капіталку», як кажуть у народі. Точного терміну, як в принципі і пробігу автомобіля, після закінчення якого необхідно робити капремонт двигуна, не існує. Необхідність у ремонті  може виникнути навіть на автомобілі з досить малим пробігом. Все залежить від виробника двигуна, стилю водіння. І від того, наскільки добре і часто Ви доглядаєте за «серцем» авто. 

Про те, що двигун потребує «капіталки», оповістити можуть деталі циліндрів. Ви помітите це за збільшенням потреби авто в мастилі: витрата буде сягати понад одного літра на тисячу кілометрів. Характерний сивий дим із вихлопної труби – явна ознака розладу двигуна. Але, за появі таких симптомів, не варто відразу поспішати з висновками. Наприклад, занадто великі витрати мастила можуть вказувати на те, що ковпаки маслозанімних клапанів втратили свою колишню еластичність. Слід також звернути увагу на кривошипно-шатунний механізм – може з’явитися характерний стукіт. Це насамперед свідчить про серйозне пошкодження вкладишів колінчастого вала, підшипників та інших складових ковзання.

– Стук можна виявити за допомогою стетоскопа, а манометр допоможе визначити тиск у циліндрах, – констатує керівник виробничо-сервісного комплексу СТО «Pribalt-Service» Анатолій Дорошенко. – Серйозною ознакою того, що потрібна «капіталка», може слугувати посилення шуму двигуна, втрата потужності і збільшення витрати палива.

Для того, щоб остаточно переконатися, потрібно «капіталка» чи ні, найліпше звернутися в спеціалізовану станцію технічного обслуговування. Там перевірять ступінь зносу всіх деталей двигуна. При такій перевірці на станціях застосовуються спеціальні прилади, зокрема вимірювальні скоби, мікрометри, стрілочні індикатори, нутроміри, за допомогою яких можна точно визначити потребу в капремонті.

До слова, багато хто вважає, ніби робити капремонт двигуна своїми руками дешевше, ніж звертатися на СТО.

– Це не завжди так. Приміром, у деяких випадках знадобиться проточувати і доводити дзеркала циліндрів, а також замінювати кільця поршнів. В домашніх умовах проводити такі операції, як правило, неможливо, – розповів Анатолій Дорошенко.

Що стосується післяремонтного періоду експлуатації, то тут варто наголосити на тому, що двигуни надто «бояться» перегріву. Не піддавайте автомобіль високим навантаженням після «капіталки». Для початку гарненько прогрійте двигун. Запустіть двигун і дайте йому 10 хвилин холостої роботи, після чого вимкніть та остудіть. Такі маніпуляції необхідно проробити кілька разів. Дехто зі спеціалістів навіть рекомендує  кілька  годин холостої роботи двигуна. Тільки після цього можна відправлятися в дорогу.  Перші 50 кілометрів шляху не розганяйте автомобіль більше, ніж 40 кілометрів на годину. Після чого можна розігнати авто до позначки в 60 кілометрів на годину. Якщо ремонтні роботи торкнулися механізм газорозподілу, міняли сам розподільний вал, ланцюг, клапани, то обкатувати двигун досить перші 500-1000 кілометрів пробігу.

Якщо ж проводилася повна заміна гільз, поршнів із поршневими кільцями, регулювалося зчеплення, встановлювалися нові корінні і шатунні вкладиші на колінчастий вал, то потрібно дотримуватися щадного режиму до 3000 кілометрів. Цей режим передбачає відсутність різких стартів і гальмувань: бажано не розганятися швидше 60 км/год., обороти колінвала не повинні перевищувати 2500. Заборонені будь-які різкі прискорення та перевантаження.

^ Наверх