СТАТТІ

Ремонтуємо радіатор системи охолодження

Ремонтуємо радіатор системи охолодження

Водії нерідко стикаються з проблемою несправності радіатора автомобіля. Без повноцінного функціонування системи охолодження двигуна продовжувати рух своїм ходом не рекомендується, оскільки це може призвести до більш серйозних наслідків. Тому при бажанні можна самостійно виконати ремонтні роботи.

 

 Ремонт радіатора починається з перевірки рівня охолоджувальної рідини в розширювальному бачку. У різних автомобілів він розташовується по-різному, але враховуючи те, що антифриз або тосол потрібно підливати періодично (при правильному функціонуванні системи охолодження двигуна, відсутності протікання патрубків або інших елементів, охолоджувальну рідину доливають, близько 1-го літра, раз на 6-9 місяців). Проблеми з перебуванням розширювального бачка не повинно виникнути. Практично на кожному розширювальному бачку є мітки min і max, які відповідно позначають мінімальну і максимально можливу кількість рідини в системі охолодження. При низькому рівні рідини її потрібно долити до максимального показника. Також варто відзначити, що сучасні автомобілі дуже чутливі до того, яка речовина залита в систему охолодження: якщо вона представлена ​​водою, то іноді це призводить до виходу з ладу помпи. При постійному зменшенні рівня рідини в системі треба оглянути патрубки і радіатор на наявність зон витікання охолоджувальної рідини.

Наступне, на що варто звернути увагу, – верхній патрубок, що відходить від радіатора, який представлений у вигляді зігнутої трубки. Для визначення стану запобіжного клапана охолоджувальної системи, необхідно зробити наступне: при прогрітому до робочої температури двигуні потрібно оглянути патрубок і переконатися в тому, що по всій довжині він має однаковий діаметр. Далі потрібно стиснути патрубок по всій довжині і, якщо він був м’яким, то це свідчить про наявність несправності запобіжного клапана. Проводити такі дії слід обережно, адже при цьому є небезпека отримати опіки від патрубка, який може мати високу температуру поверхні. Однак при цьому варто відзначити, що проводити ремонт радіатора двигуна можна лише в тому випадку, якщо припущення про можливу несправність виправдалися при проведенні діагностики або наявності іншої ознаки, яка підтверджує існування проблеми.

Також поширеною проблемою системи охолодження двигунів автомобілів є розбухання ущільнювача з гуми, особливо у верхній частині радіатора. Іноді з’являється тріщина, яка навіть при невеликому її розмірі призводить до випаровування рідини. З часом тріщина може збільшитися, що невідворотно призведе до втрати охолоджувальної рідини.

Ремонт трубок радіатора

Витік рідини може відбуватися в одному зі шлангів системи або в стільниках радіатора. Тому перший етап – знайти місце витоку антифризу. Знаходження місця виникнення витоку рідини – непросте завдання, особливо якщо проблемою є мікротріщина, яку помітити дуже складно. Проте сама мікротріщина корпусу радіатора усувається досить легко. Цей ремонт радіатора охолодження двигуна полягає в наступному: у спеціалізованих магазинах, які займаються реалізацією автозапчастин та інших речовин, необхідних для автомобіля, повинні продаватися спеціальні добавки для тосолу, які при потраплянні в систему усуває цю проблему – замуровує тріщини.

Проблеми з патрубками позбуваються кількома способами. Звичайно, ідеальним рішенням буде повна його заміна, але в деяких випадках цієї можливості немає (так, наприклад, якщо в багажнику не опинився запасний потрібний патрубок, то замінити його в дорозі немає можливості). До цих способів можна віднести наступне:

Застосування герметику. У деяких випадках пропускання рідини відбувається на стику гуми з металевою частиною радіатора, для вирішення цієї проблеми ідеально підійде герметик. Як варіант може бути намотування ізоляційної стрічки – не надто ефективний метод, але в деяких випадках він спрацьовує. Поверх пошкодженого шланга можна надіти попередньо розрізаний цілий з відповідним діаметром, після чого його притискають за допомогою дроту, шпагату або мотузки.

Однак при цьому важко сказати, чи надовго такий ремонт зупинить витікання тосолу, тому при першій можливості потрібно їхати на станцію технічного обслуговування, щоб більш серйозно відремонтувати систему охолодження авто.

^ Наверх