Як простий бакалійник став чайним лицарем: історія Томаса Ліптона
СТАТТІ

Як простий бакалійник став чайним лицарем: історія Томаса Ліптона

Як простий бакалійник став чайним лицарем: історія Томаса Ліптона

У 1865 році Томас Джонсон Ліптон, не бажаючи залишатись продавцем у невеликій бакалійній лавці свого батька, зважився поїхати до Америки і там навчитись азів підприємництва.

Розпочав свої здобутки Том з роботи на плантаціях. Через деякий час прийшло розуміння, що така робота  не приведе до розвитку  і він влаштувався працювати в один із перших нью-йоркських універмагів. Чотири роки праці у американських підприємців були хорошою базою для того, щоб повернутись у рідну Шотландію та відкрити свій бізнес. Розпочав Ліптон з одного бакалійного магазину.  Постійно намагався дивувати покупців, аби привернути увагу до своєї продукції.  Він винайняв карикатуриста, який кожного тижня прикрашав  вітрину різноманітними малюнками. Бізнес розвивався так добре, що через одинадцять років після відкриття магазину Ліптон вже володів двадцятьма торговими точками по всій західній Шотландії, фабрикою пакування  та продуктовими складами в Чикаго.

Здавалося, що  він досягнув того, про що  мріяв з дитинства. Та зупинятися наміру не мав, оскільки вважав, що  торгівельний бізнес – це спосіб життя і тут ти або мільйонер, або банкрут. Свою «золоту жилу» він знайшов зовсім випадково. На Цейлоні захворіли кавові дерева і Том вирішив придбати їх за низькою ціною. На острові він змінив свої плани та  придбав здорові плантації чаю. Така галузь була новою для Ліптона і він почав вивчати всі тонкощі справи. Бізнесмен не лише навчився організовувати вирощування чаю, але й увів новинку на той час: побудував канатну дорогу для транспортування чаю. Він створив власний флот, який спочатку складався з кліперів та невеликих парусників, до яких потім додалися  пароплави. Для збільшення продажів Ліптон звернувся до такого рідкісного на той час засобу як реклама.  Гасло «З плантації прямо в чашку» було розміщено на всіх автобусах та поїздах Великої Британії. Прогресу у бізнесі чайного магната сприяло те, що він відмовився від продажу продукту на вагу та почав фасувати його у картонні упаковки. Це сприяло перетворення чаю з елітного напою у доступний для кожного товар.

1914 року чай торгової марки «Ліптон» став всесвітньо відомим. В роки першої світової війни солдати пили саме «Ліптон» в пакетиках. На цей чай «підсіла» уся Англія. Томас Ліптон був удостоєний звання сер, оскільки королева Вікторія вважала, що він вніс великий вклад у формування  «англійського способу життя». Після смерті творця чайної імперії, його статок було витрачено на доброчинність.

Варто зазначити, що не Ліптон винайшов другий за вживанням напій у світі і не він почав першим  торгувати цим продуктом, але саме його ім’я у всіх асоціюється з чаєм.

^ Наверх