СТАТТІ

Хочете стати видатним лідером? П'ять корисних книг для вас

Хочете стати видатним лідером? П'ять корисних книг для вас

Люди для вас важливіші за прибуток? Скільки людей піде за вами? Ось огляд п'яти книг від відомих експертів, які допоможуть керівнику зміцнити свої лідерські риси і зробити компанію відмінним місцем роботи для своєї команди.

1. У новій книзі «12 принципів лідерських переваг. Як добиватися максимуму»(2014) автор ділових бестселерів Брайан Трейсі визначає лідерство як «здатність досягати екстраординарної продуктивності від звичайних людей».

Ця здатність часто зводиться до емоційних факторів: як співробітники сприймають керівника, продукти та послуги компанії і як до цих співробітників ставляться під час щоденної роботи. Виявляється, ставлення людей до своєї організації на 50-70% залежить від особистості лідера. Завдання керівника – збільшити людський капітал, використовуючи максимум розумової, емоційної і фізичної енергії особистості.

Трейсі виділяє два головні чинники, які позбавляють нас мотивації в житті і роботі,– ми зустрічаємося з ними в дитинстві і не розлучаємося у дорослому житті. Перший фактор – страх невдачі. Дійсно, в огляді кращих місць для роботи «можливість зробити помилку і не отримати за це критику або покарання» вважається ключовим елементом довіри. В умовах відсутності страху люди можуть працювати набагато ефективніше. Другий фактор – страх відмови. Успішні організації створюють особливу робочу зупинку: люди відчувають, що можна досягти успіху, апелюючи до кращого в інших.

2. Методи Трейсі в основному будуються на дослідженнях, описаних у роботі ДеніелаГоулман, Річарда Бояціс і Енні Маккі«Емоційне лідерство: Мистецтво управління людьми на основі емоційного інтелекту» (2012 рік). Книга, чергове видання якої вийшло в 2014 році в HarvardBusinessSchoolPress, переведена на 28 мов.

У ній описується, як дослідження роботи мозку дозволяють поглянути на лідерство по-новому. Головне завдання лідера – направити колективні емоції співробітників в позитивне русло і ліквідувати руйнівні емоції, створюючи таким чином здоровий емоційний клімат на робочому місці. Зв'язати щоденну працю з мріями, бажаннями та ідеальним «я» – це, безсумнівно, найефективніший спосіб підтримувати в людях мотивацію.

Більш того, емоційний інтелект і ключові лідерські навички можна набути. Правильне навчання може змінити мозкові центри, які регулюють позитивні та негативні емоції. Навчання лідерства на основі цих досліджень здатне призвести до довгострокових результатів, але потрібно враховувати, що емоціями управляє примітивна лімбічна система головного мозку. У той час як кора великих півкуль дозволяє нам зрозуміти річ, про яку ми почули або прочитали всього один раз, лімбічна система навчається набагато повільніше і вимагає постійної практики і повторень. Послідовне навчання для розвитку лідерських якостей ведеться з використанням так званих «п'яти відкриттів» – Річард Бояціс застосовує цей термін у наукових працях і роботі з організаціями. «П'ять відкриттів» націлені на закріплення бажаних навичок швидше на емоційному, а не на когнітивному рівні.

3. Ще один важливий пропагандист здорової корпоративної культури – автор і консультант Патрік Ленсіоні. У новій книзі «Серце компанії. Чому організаційна культура означає більше, ніж стратегія чи фінанси»(цифрова книга – 2013) він стверджує, що лідери повинні прагнути не стати розумнішими, а оздоровити всю організацію.

Найбільшими проблемами, з якими стикаються організації, є інтриги і безлад. Працівники будь-якого рівня і будь-якої організації повинні відчувати, що в серці їхньої компанії є щось грандіозне і те, що надихає. Перший крок до успіху –створити об'єднану команду лідерів. Колективна відповідальність, загальні цілі та довіра, в якій члени команди можуть визнати помилки і попросити про допомогу, – ключові фактори. Так само, як і в спорті, незалежно від індивідуальних результатів, виграє вся команда. Рахунок ведеться один на всіх.

Здорова організація – не та, в якої немає конфліктів. Якщо члени команди лідерів уникають дискомфорту в стосунках, вони неминуче транслюють його в численні групи по всій організації, з якими працюють. Ленсіоні описує продуктивні способи впоратися з конфліктом і не зробити обстановку нездоровою або деструктивною.

4. Вважається, що в культурі компанії Starbucks люди важливіші за прибуток. У книзі «Річ не в каві. Корпоративна культура Starbucks»(2013 рік) описуються десять принципів лідерства колишнього президента StarbucksInternational Говарда Бехара.

Starbucks– насамперед «компанія з обслуговування людей», яка має справу з враженнями. Хоча приготування кави – незмінний рецепт, і ванільний латте в Токіо і Бостоні однаковий на смак, Бехар розглядає стандарти і очікування компанії як рецепти і рекомендації, ніж як правила. Потрібно слухати співробітників і давати їм можливість проявити самостійність. Багато інновацій, такі як поява «фрапучіно», почалися з вдалої ініціативи однієї людини, яку потім підхопили інші. У книзі також описується, як Starbucks адаптувалася до міжнародних ринків, проявляючи увагу до місцевого персоналу та культури.

5. Гуру менеджменту Том Пітерс у книзі «Основи. Лідерство»(2006 рік) описує, як функція лідера змістилася від контролю до об'єднання, плетіння щільної мережі, в яку включені люди на різних рівнях.

Лідери – це ті, хто виховує інших лідерів, а не тільки послідовників. Коли Джек Уелч був президентом GeneralElectric, він закликав всіх керівників ставитися до співробітників так, ніби ці люди будуть керувати ними наступного року. Оскільки в GeneralElectricталановиті співробітники швидко просувалися по службі, начальникам нерідко доводилося працювати під керівництвом людей, які не так давно були їх підлеглим. Це переконливий привід, щоб зосередитися на створенні в організації позитивної культури.

Які книги додали б до цього списку ви?

^ Наверх