СТАТТІ

Кавамобіль в деталях: нюанси старту

Кавамобіль в деталях: нюанси старту

Ніхто не встоїть перед чашкою ароматної кави європейської якості рано-вранці, коли кафе закриті, але працюють кавомобілі. Як відкрити прибуткову «кавову справу» на колесах.

 

Бізнесмени, які займаються кавомобілями, стверджують: окупитися такий бізнес може дуже швидко – від декількох місяців до року.

 

Необхідні документи

Щоб мати право як фізособи-підприємця за законом здійснювати підприємницьку діяльність, потрібно зареєструватися як СПД у податковому органі за місцем вашої реєстрації. Крім копії паспорта та ідентифікаційного коду, вам знадобиться відзначити документально ваш вид економічної діяльності, у випадку з мобільного кав'ярнею це КВЕД 52.63.00 «роздрібна торгівля поза магазином».

Коли свідоцтво про реєстрацію вже у вас у кишені, необхідно звернутися в районну адміністрацію за дозволом здійснювати торгівлю у вибраному вами місці, якщо ви вирішили розмістити ваш «об'єкт пересувної торгівлі» на тротуарі. Якщо ж ваш фургон буде стояти на дорозі, то потрібно отримувати дозвіл у місцевої служби, що контролює цю ділянку автомобільних доріг. У заяві вкажіть місце розташування і його строк. Крім цього, опишіть функціональне призначення та інші характеристики фургона, як це робити, раніше описував наказ Державтодора № 414 від 29.09.2005 року, і хоча в 2012 році його анулювали, але нового, за даними на літо 2014 року, не встигли взяти. До кожного з вище перерахованих заяв потрібно буде докласти копію свідоцтва СПД.

Зверніть увагу: ідеальне місце для продажу кави: в парках, на центральній площі, неподалік метро та виходів з підземних переходів біля маршрутів, якими користується багато людей.

Законодавча база, яка регулює вашу діяльність, невелика: є тільки один Наказ Держкомстату № 327 від 24.10.2005 року, що визначає правила роботи автомагазинів та автофургонів.

Після того, як дозволи отримані, вам потрібно звернутися до санепідемстанції (СЕС) того району, в якому ви будете працювати, надавши їм:

- вашу санітарну книжку (або санкнигу бариста – людини, яка буде безпосередньо розливати напої);

- асортиментний перелік продукції;

- санітарно-гігієнічні висновки на каву, яку ви будете продавати;

- сертифікат відповідності на кавоварку.

 

До речі, за законом ви маєте право продавати, крім напоїв, «супутні товари», наприклад, булочки або печиво (Наказ Мінекономіки № 185 від 11.07.2003 року).

Заключним акордом прелюдії до вашої кавовій симфонії має стати звернення до МРЕВ за перереєстрацією машини – якщо ви внесли зміни в кузовну частина авто (пункт 37 Постанови КМУ № 1388 від 7 вересня 1998 року). Якщо ви переобладнали авто самостійно, то від МРЕВ вам потрібно буде отримати сертифікат відповідності або акт технічної експертизи. Якщо ж ваше авто переобладнали зареєстровані фахівці, то вам буде потрібно лише свідчення про те, що ваш транспортний засіб безпечно для дорожнього руху. Досвідчені бізнесмени-кавамобілісти, як правило, пропонують в мережі платну допомогу в цій непростій процедурі або ж безкоштовні консультації.

 

Витрати

Особливість «кавового» бізнесу у тому, що ні на чому не можна економити. Неякісний апарат для варіння кави швидко зламається, і вам не доведеться платити за ремонт. Дешева ж сировина для напою не зможе залучити до вас постійних клієнтів.

У цілому ваші витрати будуть виглядати приблизно наступним чином. Покупка готового нового авто з обладнанням та франшизою обійдеться вам від 10 до 35 тисяч доларів. Старе авто можна придбати за 5-20 тисяч доларів.

Припустимо, що підходяще авто у вас вже є. У такому разі вартість його переобладнання обійдеться в 3-7 тисяч доларів включно із зовнішнім рекламним маркуванням машини. Якщо ви не захочете видозмінювати ваше авто, можна купити причіп з електронною та/або газовою установкою за ту ж суму. Якісний автомат для варіння кави обійдеться вам в суму від 3 тисяч доларів США.

Що стосується витрат на каву, то кілограм зерен коштує близько 8 доларів, а для однієї порції достатньо 8 грам меленого сировини. Якщо припустити, що в день ваші клієнти будуть випивати сто склянок, то в місяць вам знадобиться 2,5 кг зерен (20 доларів).

Крім цього, на 100 склянок на день вам потрібно буде закуповувати щомісяця як мінімум:

10 кг цукру (10 доларів),

3000 склянок (50 доларів),

300 літрів води (10 доларів),

100 літрів газу для енергетичної установки (60 доларів).

Разом – мінімальний пакет асортименту вам обійдеться в 150 доларів у місяць.

Крім цього, можливо, вам доведеться орендувати гараж або оплатити місце нічної стоянки авто. Додайте до цього витрати на бензин – і ви зможете орієнтовно підрахувати свої витрати і прибуток, виходячи з вартості однієї чашки кави.

Якщо ви розраховуєте наймати персонал, а не розливати каву самостійно, то вам знадобиться інформація про середню оплату послуг бариста.

До речі, успішні бізнесмени стверджують, що на правильно розташованій точці можна продати не менше 100, але і 200-300 стаканчиків кави в день.

 

Вдала оренда

Найобережніші підприємці, які планують не наймати персонал, а почати бізнес, розливаючи каву самостійно, можуть не купувати «кавове авто», а орендувати його. При цьому на ринку безліч пропозицій з абсолютно різними тарифами. Наприклад, щомісячна орендна плата коливається від 3 тисяч гривень (з квітня по жовтень) або 4 тисяч гривень (з листопада по березень) до 12 тисяч гривень. А заставна вартість – в діапазоні від 4 до 40 тисяч гривень. В останньому випадку орендодавець обіцяє не тільки його безкоштовне техобслуговування, безкоштовне навчання для бариста, але й паперові стаканчики, мішалки, стіки з цукром в подарунок. Правда, за умови закупівлі у нього всього необхідного для кавового бізнесу сировини.

 

Особливості продажу кави

У цьому бізнесі дуже важливі навички людини, яка буде безпосередньо продавати каву. Фахівці стверджують, що правильно виставити помел, приготувати еспресо і напої на його основі і навіть збити молоко може далеко не кожен. Втім, щоб осягнути це вміння, досить пройти дводенні курси вартістю від 400 гривень.

Кавовий бізнес має свої сезонні особливості. По-перше, влітку попит на каву на 20 % нижчий, ніж взимку. Тому щоб пережити цей сезон, вам знадобиться придумати до продажу щось, крім кави. Наприклад, морозиво, квас, лимонад.

По-друге, при температурі в мінус 15-20 градусів кавоварка може замерзнути і вийти з ладу. Щоб цього не сталося, використовується утеплення як ваших бутлів з водою, так і трубок подачі і зливу води автомата. Втім, робота кавоварки в сильні морози повинна бути виправдана: придивіться, чи є у вас клієнти в такі дні.

 

Ще один важливий нюанс: обов'язковий догляд за кавоваркою потребує неабияких зусиль. Агрегат потрібно промивати і спускати пару після кожної звареної чашки кави, а в кінці робочого дня проводити детальну чистку фільтрів, насадок. Крім цього, раз на тиждень треба організовувати чистку мембрани-розподільника потоку води в кавоварці.

У цілому ж бізнес на кавамобілях має репутацію легкої і прибуткової діяльності в разі, якщо вам вдалося успішно його запустити.

^ Наверх