Як припинити відчувати себе перевантаженим роботою?

Як припинити відчувати себе перевантаженим роботою?

Ви звалюєте на себе непосильну ношу з мільйона справ. Кожен день. Через це ви постійно виснажені, хоча знайомі цього не помічають. Ось десять рекомендацій, як впоратися з перевантаженнями на роботі і хронічною втомою.

Нам важко дається управління своїми професійним та особистим життям, ми всі в якомусь сенсі ведемо боротьбу. Можливо, річ у тому, що ми шукаємо «зовнішні» рішення: програмне забезпечення, програми, ґаджети, системи тайм-менеджменту і т. д. Насамперед, потрібно поставити за мету свідомо керувати своїм часом, боротися за будь-яку можливість бути на максимумі: найбільш залученим, найбільш продуктивним.

 

Як цього досягти?

 

1.Зрозуміти і подолати тиранію щоденних поточних справ

Люди, які живуть поточним днем, не заглядають далеко вперед і не будують далекоглядні плани щодо досягнення своїх цілей. І хоча, безумовно, є речі, які необхідно робити щодня, багато чого з того, що ви знаходите важливим, таким не є. Особливо з точки зору довгострокових цілей.

 

2.Це дійсно необхідно?

Задумайтесь над своїми щоденними справами. Вам обов'язково йти на цю зустріч? Ви повинні написати цей звіт? Вам потрібно відповідати на цей лист? У більшості випадків такої необхідності немає, ви просто робите це тому, що завжди так робили.

Скасуйте ці необов'язкові завдання, настільки, наскільки можливо – ви не просто отримаєте більше вільного часу, у вас з'явиться більше часу бути ефективним там, де це дійсно необхідно.

 

3. Натисніть на «скидання» у своєму календарі

 

Іноді відповідь на запитання «Чи дійсно це необхідно?», звучить так: «Так, але не зараз». Яка справа найважливіша на сьогодні? Які завдання заважають взятися за неї?

Також потрібно враховувати ситуацію, якщо щось важливе виникає раптово. Тут же змініть пріоритети. Завершувати почате – прекрасно, але ще більш важливо – вирішувати більш нагальні проблеми.

 

4. Вивчіть ритм своєї роботи і працюйте відповідно до нього

 

Ми всі працюємо по-різному. Хтось одразу береться за справу, хтось починає день з медитації і роздумів. Хтось любить працювати ночами.

Важливо зрозуміти не тільки те, як вам подобається працювати, але і коли ви працюєте найкраще. Ви можете любити працювати вночі, але якщо вас вимотує довгий робочий день, ви ніколи не будете продуктивні: ні вдень, ні вночі.

Проекспериментуйте, щоб з'ясувати, який стиль вам найбільше підходить. Навіть якщо ви не зможете завжди дотримуватися плану, у вас буде план, до якого можна повернутися.

 

5. Відзначте у своєму графіку ті завдання, за які потрібно братися насамперед

 

Які ваші пріоритети на місяць? На тиждень? На сьогодні? Окресліть найважливіші завдання і вирішуйте їх передусім.

З якого дива ви будете займатися менш важливими справами, упускаючи ті, що створюють для вас велику цінність в роботі або особистому житті?

 

6. Знайдіть час для несвідомих роздумів

 

Дати собі час для несвідомих роздумів означає отримати ключ до ефективних рішень, побачити проблему в комплексі. Дослідження показують, що люди краще приймають рішення, коли вони мають повну картину даних і фактів, на якийсь час акцентують увагу на чомусь іншому.

Як? Сходіть на прогулянку. Займіться дрібною рутиною або фізичними вправами. Робіть щось, що ваше тіло і розум можуть робити на автопілоті. Ви будете здивовані тим, яке рішення ви зможете вигадати, коли змушуєте себе мислити творчо.

 

7. Встановіть кордон

 

Ніхто не може і не повинен працювати 24 години 7 днів на тиждень. Але ви, мабуть, думаєте, що ви можете, тому що дозволяєте собі це.

Встановіть кілька типів обмежень: час, коли ви припиняєте роботу; час, який ви обов'язково проводите зі своєю сім'єю; час, коли ви не приймаєте дзвінки. Нехай інші люди знають про це.

Ніхто не поважатиме ваш час, поки ви самі не навчитеся поважати його.

 

8. Нехай у вас буде стратегія для «так» і «ні»

 

Ви не можете відповідати «так» на все. (Добре, припустимо, можете. Але ви не зможете виконати все, на що погодилися. Тому фактично ви все одно говорите «ні»).

Іноді просто необхідно говорити «ні». Інколидоводиться відповісти: «Ні, поки ...» та викласти умови. Іноді те ж стосується і «так». Скажіть: «Так, але тільки якщо ...» і опишіть ситуацію.

Завжди враховуйте, як чужі прохання впливають на ваші найбільш важливі цілі. Швидке «так» автоматично забирає час від того, що вам потрібно зробити.

 

9. Візьміть під контроль фактори, які відволікають

 

Багато людей відволікається по 30 разів на годину: телефонні дзвінки, листи, повідомлення, офісна суєта. Список нескінченний.

Встановіть точний час, коли ви будете відключати повідомлення. Єдиний спосіб працювати за розкладом – це працювати за своїм розкладом, а не за тим, який вам нав'язують інші люди.

 

10. Пам'ятайте про свій вплив на інших людей

 

Якщо ви лідер – те, як ви керуєте справами, безумовно, впливає на інших людей. Ви визначаєте напрямок і стандарти. Ви – рольова модель. Будьте видатною рольовою моделлю: людиною, яка виконує задумане, фокусується на цілях і яка допомагає іншим людям в досягненні їхніх цілей.

Це достатня важлива причина, щоб керувати своїм часом і залишатися кращим

^ Наверх