Кабінет VS оpen space: як поліпшити відносини в колективі

Кабінет VS оpen space: як поліпшити відносини в колективі

Формування іміджу відкритості та лояльності до співробітників як частини корпоративної культури в світовому бізнес-співтоваристві далеко не новий тренд.

Все більше керівників розуміють, що персоналу важливі спілкування і підтримання соціальних зв’язків. А від комунікацій між співробітниками безпосередньо залежить розвиток і успішність бізнесу.

Один з варіантів створення сприятливого простору для працівників - облаштування офісу в стилі open space. Наприклад, в США в офісах такого формату працює близько 90% співробітників.

Чи може open space бути панацеєю від усіх проблем в компанії? І чи варто відмовлятися від звичної кабінетної системи?

Наталія Романенко, директор з управління персоналом Райз-Максимко (група компаній Укрлендфармінг)

У нашій компанії є два офіси. В одному з них знаходяться кабінети, де розміщуються окремі підрозділи. Це свого роду open space, але невеликого розміру - до 25 осіб.

Другий офіс - це суцільний open space (до 120 чоловік), де робочі місця відокремлюються одна від одної звуковбирними перегородками. Це дозволяє кожному співробітникові вести переговори по телефону, не заважаючи при цьому іншим.

Крім того, навіть якщо є окремі кабінети або переговорні кімнати для обговорення конфіденційних питань, вони відокремлені прозорим склом, що створює в компанії атмосферу відкритості.

Робота в офісах відкритого типу має ряд унікальних переваг: співробітники бачать один одного, можуть швидше обмінюватися необхідною інформацією і вибудовувати професійні відносини. Це допомагає швидше вирішити поточні питання, роблячи роботу більш ефективною. Коли весь персонал працює в безпосередній близькості один від одного, це допомагає розуміти масштабність діяльності всієї компанії, відчувати себе однією командою.

Також відкрите планування прискорює процес адаптації нового співробітника.

Крім того, відкритий простір робить керівника ближче до співробітників, стирає межі авторитетів радянських часів. У такій обстановці керівнику простіше контролювати роботу своїх підлеглих. У свою чергу персонал, усвідомлюючи свою прозорість, працює більш ефективно. Якщо керівник хоче побудувати демократичний стиль управління, open space - це обов'язкова умова.

 

Михайло Завилов, заступник віце-президента, керівник відділу HR, GlobalLogic

GlobalLogic була однією з перших IT-компаній в Україні, які привнесли креативний підхід до організації офісного простору: коридори у вигляді вулиць, можливість переміщатися по ним на самокатах і скейтах, оформлені в унікальному стилі переговорні кімнати і зони відпочинку.

Від кабінетної системи до відкритого простору ми перейшли вже багато років тому. Оpen space ідеально підходить для створення інтелектуальних продуктів. Можливість позапланових нарад і обговорення ідей, більш тісні відносини всередині команди - все це грає важливу роль при розробці складних програмних продуктів.

У той же час наше офісний простір - це не класичний open space. Місця в офісі згруповані по 2-4 і розділені досить високими перегородками. Іноді складні технічні завдання вимагають спільної командної роботи, іноді - необхідність сфокусуватися, усамітнитися. Ми намагалися організувати офісний простір так, щоб наші інженери могли ефективно поєднувати ці два підходи. І 92% наших фахівців позитивно оцінюють такий підхід.

Відкритість і креативність в оформленні офісів - це пряме продовження нашої корпоративної культури, яка заохочує вільний обмін інформацією, висловлення своєї думки та пропозиція нових ідей, підтримка work-life balance.

Олексій Педосенко, PR-директор Depositphotos

Відкритість, готовність допомагати колегам, вміння вирішувати завдання колективно - частина нашої корпоративної культури. В офісі невипадково немає стін, перегородок, боксів, тому що тільки так все в команді можуть взаємодіяти з усіма. Ми економимо купу часу на внутрішніх комунікаціях, виграючи в результаті більшої ефективності команди. До того ж це не просто відкритий простір, це простір з стелями в 4,5 метра і панорамними вікнами. Багато денного світла, багато вільного простору - все це допомагає думкам краще розкриватися чисто психологічно.

У нас є окремі зони для мітингів і зустрічей з гостями, тому не можна сказати, що відкритий простір заважає комусь працювати. Так, є у нас внутрішній етикет: ми намагаємося під час обговорень або скайп-колл говорити спокійно, щоб не заважати іншим співробітникам в офісі.

В іншому - суцільні бонуси. Ти завжди бачиш, хто з твоїх колег є на місці, з ким можна радитися безпосередньо. Люди, яких дратує великий відкритий простір, у нас, як правило, не приживаються, а ті, хто йдуть до нас в команду, бачать, що ми працюємо в відкритому просторі, і роблять усвідомлений вибір.

Оpen space навряд чи варто розглядати, якщо мова йде про фінансовий відділ або департаментах, які зберігають багато документів, гроші. Напевно, можна знайти ще кілька хороших прикладів, коли такий формат недоречний. Для більшості ж команд це дуже приємна форма організації простору, після якої дуже складно загнати себе в якісь невеликі кабінети. До відкритого офісу дуже швидко звикаєш.

^ Наверх