СТАТТІ

Тренінг «батьки-діти»

Тренінг «батьки-діти»

Зміни, що відбуваються в суспільстві, стосуються різних сторін життя. Тренінг для регулювання стосунків між дітьми і батьками є проявом однієї з таких змін у суспільній свідомості. Ще зовсім недавно такий метод не був затребуваний суспільством. Тепер ситуація докорінно змінилася.

 

Батьки нинішніх дітей були виховані своїми батьками зовсім в іншій економічній, соціальній та психологічній реальності. Тому випробуваний метод «Мене виховували так, і нічого... хорошою людиною став» часто-густо дає збій. Стоїть на полицях магазинів у величезній кількості психолого-педагогічна література тільки збільшує розгубленість і невпевненість батьків єдиного чада: поруч стоять книги з назвами «Виховання без покарання» і «Не бійтеся бути строгими».

Невпевненість у вихованні, а особливо, непослідовність, дуже швидко дають плоди у вигляді непередбачуваної, нестійкої і некерованої поведінки дитини. Батьки починають усвідомлювати, що корінь проблем у поведінці дитини – в них самих. До невпевненості і непослідовності додаються невдоволення собою, образи, почуття провини, відчуття: «я поганий батько», «у всіх діти як діти, і тільки в мене...» Коло замикається.

У групі дитячо-батьківських взаємин батьки вчаться визнавати цінності дитини, поважати її право бути такою, якою вона є. Батьки отримують досвід прийняття, а не тільки читають про нього в розумних книжках або чують від психолога на індивідуальній консультації.

У групі в них є можливість або усвідомлено прийняти їх, послідовно і творчо користуватися своїми уявленнями в процесі виховання, або також усвідомлено відмовлятися від чогось, замінивши більш ефективними способами встановлення взаємовідносин. Крім того, в процесі (або в результаті) групових занять у батьків розширюються можливості розуміння своєї дитини, поліпшується мікроклімат у родині, виробляються нові навички взаємодії з дитиною. Також комунікації в сім'ї стають більш активними і творчими.

Найголовніше, у батьків з'являється така якість, як компетентність. А це значить, у них не просто накопичуються знання, а формується вміння приймати ефективні рішення в сфері виховання.

Повноцінне спілкування з батьками має найважливіше значення для розвитку дітей. Багато сучасних батьків лише в теорії знає, в чому полягає правильне виховання дітей. Практика ж часто показує зовсім інші результати, нерідко негативні, ніж позитивні. На практиці батьки відчувають колосальні навантаження і неймовірні труднощі.

У цей час педагогами недостатньо уваги приділяється психопрофілактичній роботі з батьками, яка включає і навчання на курсах. А проте саме батьки є найбільш важливою ланкою у вихованні підлітка. Батьки – впливові фігури в житті підлітка і повинні брати активну участь у профілактичній роботі. Соціальні психологічні служби розробляють тренінги для батьків підлітків, на яких вони можуть поспілкуватися зі своїми дітьми в ігрових ситуаціях.

 

Цілі практичних тренінгів для батьків підлітків полягають в наступному:

  1. Створити на практичному занятті умови для співпраці дітей і батьків в ігрових ситуаціях.
  2. Створити ситуації взаємодії і співпраці.
  3. Опис батьків так, як їх бачать безпосередньо їхні діти.

Навчання на курсах для батьків підлітків сприяє розширенню можливостей розуміння психологічних особливостей своєї дитини, а також активізації ефективних комунікацій всередині сім'ї. Завдяки практичним курсам, дитячі психологи досягають підвищенню інтересу батьків до внутрішнього світу своєї дитини.

 

^ Наверх