Тренінги успішної самопрезентації

Тренінги успішної самопрезентації

Слово «самопрезентація», що походить від англійського «self-presentation», означає самоподачу. При будь-якому спілкуванні зі співрозмовником або з аудиторією ми себе пред'являємо, рекомендуємо, уявляємо. Це і є самопрезентація.

 

Навіть просто перебуваючи там, де присутні інші люди, ми здебільшого підсвідомо себе презентуємо. Інші люди оцінюють нас за нашою зовнішністю, настроєм, тембром голосу, змістом наших висловлювань, жестами і позою. І в підсумку вони формують свою думку, в результаті якого вішається чимало ярликів, що визначають згодом поведінку при спілкуванні з нами.

Індивідуальна робота з психологом з питання самопрезентації – це найкоротший шлях до ваших бажань.

Скажімо просто: від того, якою інша людина побачить нас при першій зустрічі, як оцінить, буде дуже сильно залежати наше майбутнє спілкування з нею. Чи прийме вона нас на роботу, чи довірить новий проект, чи позичить грошей, нарешті.

Звідси висновок: на наш життєвий успіх впливає те, як нас оцінюють інші люди. Це, звичайно ж, не сенсація, але прийняти це потрібно усвідомлено, а тому вміння презентувати себе іншим людям і є володіння мистецтвом самопрезентації.

В основі успішної самопрезентації лежить глибоке самоприйняття, самоповага і впевненість у собі. Часто саме тривога і страхи заважають почувати себе комфортно і, відповідно, виробляти потрібне враження. Допомога психолога з питання успішної самопрезентації.

Про що потрібно пам'ятати і знати при самопрезентації особистості?

  • Ніколи не застосовуйте грубі методи маніпуляції. Люди завжди зрозуміють, що до чого. До того ж постійні маніпуляції практично неможливі або дуже важко виконати.
  • При самопрезентації не прикрашайте свою особистість – лише подайте її в потрібному світлі. Покажіть і зробіть центром уваги саме ту сторону особистості, яка застосовується в конкретній ситуації і з певною людиною.
  • Презентувати себе потрібно саме як особистість, показавши при цьому свої внутрішні якості. Тому що оцінка завжди ґрунтується на них. Добре, якщо оточення відразу складе правильне уявлення про вашу особистість, – згодом не буде непорозумінь і розчарувань.
  • Презентація своїх особистісних внутрішніх якостей повинна бути щирою, але у світлі особливостей ваших співрозмовників. І тут важливо знайти «точки дотику» між особистістю співрозмовника і вашої, і ненастирливо їх підкреслити.

Тут немає ніякого протиріччя. Будь-яка особистість сприймається по-різному, адже це залежить від того, хто її сприймає. Наприклад, добродушну людину одні вважатимуть добрим і хорошим, а інші скажуть, що її доброзичливість – це підлабузництво. Тому в самопрезентації центром уваги повинні стати ті якості співрозмовників, які аналогічні вашим, і це допоможе співрозмовникам краще зрозуміти вас.

Такі «точки дотику» можна виділити при спілкуванні, як зовсім відкрито і відверто («Так, я теж люблю порядок», – показавши на чистоту робочого столу колеги), так і більш витончено і ненав'язливо. І в цьому вам повинна допомогти інтуїція під час розмови.

  • При проведенні самопрезентації своєї особистості потрібно бути максимально відкритим, щоб співрозмовники змогли відчути ваш настрій і оцінили вашу щирість. І це дійсно дуже важливо! Довіра – це одна з основних складових будь-якої самопрезентації.

Вміння робити відмінну самопрезентацію – це внутрішній стан комфорту, досягнення мети в спілкуванні і взаємне задоволення від цього процесу.

 

Основні принципи самопрезентації:

 

ПОЗИТИВНІСТЬ – в жодній рекламі не йдеться про недоліки товару, тільки хороше, тільки плюси. Тому про себе треба говорити в позитивному ключі, себе хвалити, називати свої сильні сторони, причому в позитивної формі.

 

ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ – при купівлі товару покупець здійснює свій вибір на підставі якихось характерних ознак (ціна, упаковка, властивості, функціональність і т. д.). Необхідно знайти в собі якісь особливості, переваги, які вигідно відрізняють Вас.

 

КОНКРЕТНІСТЬ – говорити чи писати про себе треба по суті справи, уникати неточностей, багатозначних фраз, не відволікатися на сторонні теми, не зловживати надмірними подробицями або коментуванням.

 

АКТИВНІСТЬ – це використання енергійних дієслів, що вказують на Вашу активність (знаю, вмію, можу, володію, зробив, отримав, брав участь і т. д.). Крім того, принцип активності означає активне використання різних форм самопрезентації.

^ Наверх