СТАТТІ

Як зробити вдалий комплімент?

Як зробити вдалий комплімент?

1 березня відзначається Міжнародний день компліменту. І недарма це свято припадає на перший день календарної весни, адже в цей час душа вимагає теплих слів, доброго ставлення і почуття підтримки.

Саме собою слово «комплімент» перекладається із французької як невелика похвала. Але щоб зроблений вами комплімент не здався лестощами і спробою підлабузництва, а адресат теплих слів сприйняв їх без зайвого збентеження і надовго запам’ятав, ми розповімо про правила, за якими слід робити компліменти.

Компліменти повинні бути непрямими

Говорячи комплімент, робіть акцент на досягненнях адресата, якими він пишається. При цьому не хваліть його відкрито, а дозвольте об’єкту самому домислити ваш посил. Такий непрямий комплімент не буде сприйнятий як лестощі, адже власним висновкам людина вірить охочіше, ніж чиїйсь оцінці. А підкресливши значущість її досягнень зайвий раз, ви зможете домогтися гарного ставлення.

Наприклад: комплімент керівнику, в якого «вистрілив» проект, слід робити з акцентом на те, який талановитий і згуртований у нього колектив. «Ти створив такі умови в компанії, що твої співробітники готові повністю себе присвятити роботі». Ідеальним компліментом для фанатичної матусі буде інтерес до її чада: «Я дивуюся досягненням твоєї дитини».

Вкажіть «мінус» у компліменті

Щоб зробити комплімент, який запам’ятовується, складіть його з двох частин, в першій вкажіть невеликий мінус людини, а в другій перекрийте його величезним плюсом. У такій похвалі буде присутній ефект несподіванки і, викликавши напруження після першої частини, друга (головна) частина компліменту буде сприйнята більш емоційно.

Наприклад: «Ти знову сьогодні запізнився на зустріч, але якби не твоя здатність швидко вникати в ситуацію, ми би ці переговори провалили».

Читайте також: Які компліменти точно позбавлять вас сексу та друзів

Порівняйте із собою, але не на свою користь

Прийом цього компліменту в тому, що його адресат без зайвих сумнівів у нього вірить. Принцип побудови такого виду компліменту полягає в навмисному підкресленні своєї некомпетентності в цьому питанні і випинанні умінь адресата вашої похвали. Такий комплімент має підбадьорювальний ефект, адже за допомогою цього ви даєте своєму співрозмовнику відчути перевагу і надихаєте його на інші досягнення.

Наприклад: «Я вчора дуже довго переконував керівника погодитися на цей проект, але як тільки ти вступив у розмову, він схвалив навіть більш ризикові починання».