СТАТТІ

Організовуємо весільний банкет

Організовуємо весільний банкет

Для декого весільний банкет – 50% вдалого весілля, а для когось, більш голодного, – всі 75%. А щоб не турбуватися про гостей у будинку, не різати кілометри овочів для салатів, не закуповувати тонни продуктів, більшість вирушає в кафе, складає меню і зі спокійною душею святкує головну подію в житті. От тільки на цій майже прямій доріжці ховається не один слизький камінчик. Як добігти з-під вінця до весільного столу, не спіткнувшись, з апетитом і без зайвого клопоту?

 

Крок перший – кошти

Запам'ятайте: гроші на весіллі – ваш головний помічник, чарівник і непоганий обмежувач. Визначте для себе суму, яку витратите на застільні справи – тоді частково вирішиться питання і зі списком гостей, і з довгим переліком їжі-алкоголю-весільного торта та із закладом.

 

Крок другий – вибираємо місце

Немає диму без вогню – і ніхто не заважає вам заздалегідь подумати про те, де святкувати. У цій справі всі засоби хороші – прислухаємося до порад знайомих, згадуємо вдалі / невдалі весілля друзів, моніторимо простори Інтернету. З останнім, на щастя, проблем не виникне – відгуки завжди можна знайти в каталозі кафе, в соціальних мережах, на сайтах закладів та інших доступних місцях.

 

Крок третій – з'ясовуємо деталі

Коли список приємних оку і гаманцю місць стане трохи меншим – саме час дізнатися деталі. Варто уточнити умови оренди (якщо є): закриють чи ні зал для вашого весілля – якщо ні, то будьте готові до сторонніх відвідувачів кафе! Наскільки урочисто прикрашений зал? Чи потрібно за це платити? Обговоріть варіанти розташування столів, парковку (чи достатньо на ній місця для тих, хто приїжджає на своїх машинах), охорону, відеоспостереження, наявність необхідної апаратури (лазери, аудіо- та відеоапаратура, кондиціонери). Важливо з'ясувати, до котрої працює кафе і скільки коштує продовжити час роботи закладу.

 

Крок четвертий – меню

У момент, коли заклад, де відбудеться головне застілля у вашому житті, буде знайдено, варто потурбуватися про меню. Продумуємо все – від салату до останньої кремової трояндочки на десерті, від дірок в сирній нарізці до походження курячих грудок. Продумайте подачу і викладку страв. Вирішіть питання весільного торта (привіз, зберігання, подача). Головне правило складання весільного меню – «не кількість, а різноманітність». У ролі закусок зазвичай виступають нарізки (м'ясні, рибні, сирні, овочеві), канапе або бутерброди, соління і рулети. М'ясну нарізку рахуємо 100 г на людину, рибну – по 60 г, сирну нарізку (якщо подача йде у вигляді нарізки, то в більшості випадків, сир не користується популярністю, якщо ж він подається на шпазі з виноградом) – тоді потрібно зробити по 50-60 г на людину, овочева – 100-130 г на людину.  Канапе або бутерброди 2-3 видів замовити необхідно з розрахунку 2 штуки на людину. Якщо канапе або бутерброди будуть з ікрою, тоді розрахувати можна так: червоної ікри – 15 г на людину. Соління – по 40-50 г, мариновані гриби – 30-40 г, оливки – 10-15 г.

Салати варто замовляти класичні і звичні. У середньому – 3-4 види (зверніть увагу, щоб хоча б один салат був дієтичним).

В якості основних страв найкраще замовити і рибу, і м'ясо – 300 г кожного гарячого на людину.

Серед фруктів (150-200 г на людину) найпопулярніші – яблука, апельсини, виноград, влітку – черешня, абрикоси, кавун, диня.

Кількість безалкогольних напоїв залежить від погоди і приготованої їжі – у теплу або спекотну погоду п'ють набагато більше води, ніж у холодну і сиру. Якщо на столі багато м'яса, грибів, соусів і майонезних салатів – краще більше закупити мінеральної води, а якщо переважають овочі та рибні страви – повинно бути більше соків. Загальна кількість рідини має бути не менше 1,5 л на людину в холодну пору року і 2-2,5 л у спекотні дні.

 

Крок п'ятий – алкоголь

Вибираючи алкогольні напої, слід враховувати вік гостей (молодь або люди похилого віку, кількість тих, які п’ють), тривалість банкету (в середньому триває 7-8 годин, але бувають і винятки, які обов'язково варто враховувати), час року (в холодну пору гості більше п'ють міцні напої, в теплу – вино і шампанське), стать гостей (дами зазвичай віддають перевагу більш легким напоям таким, як вино і шампанське, чоловіки ж – міцним). Для чіткого уявлення найкраще скласти список запрошених і зробити позначки навпроти кожного. Найпопулярнішими алкогольними напоями завжди були горілка, вино і шампанське. У цифрах – 1 пляшка вина (0,7 л) на двох осіб (бажано з розрахунку 60% червоного і 40% білого), 1 пляшка горілки (0,5 л) на двох осіб, одна пляшка шампанського (0,7 л) на трьох. Слід врахувати, що шампанське стане в нагоді в рацсі і на прогулянці. 1 пляшки вистачає приблизно на 5-6 келихів. Для цієї мети найкраще взяти по 1 пляшці на 2-х осіб.  

 

Крок шостий – минаємо перешкоди

Не зайвим буде згадати і про деякі деталі, без яких весільне застілля далеко не заїде – від документів до незручних музичних пауз у кафе, від броні до додаткового столика із закусками для ведучого. При складанні банкетного меню, не забувайте про окремий столик для ведучого і музикантів.

 

^ Наверх